carperink

Back in town

Kategori: Allmänt

Goddagens !

Sådär, då var semesterns slut för den här gången. Nu ska jag jobba resten utav sommaren.
Bilresan till Malmö var lite tung men det gick bra :)

Kom fram så vi hann chilla lite innan vi tog bussen till Stadion !
Satt uppe på läktaren för en gångs skull.. Inte alls samma känsla men vafan, musiken är ju grymt i vilket fall!
Black Label är asbra som vanligt ! Tyvärr körde dom inte Suicide Messiah, den saknade jag.
Sen kom en introfilm med Black Sabbath och Ozzy genom åren efter det klev Ozzy på ! Setlisten va asbra ! Fick upp ögonen för Rat Sallad som jag aldrig riktigt lyssnat ordentligt på. Trumsolot var grymt ! Häftigt att se Geezer Butler på basen och Slash på gitarr !! Var nöjd men helt genomfrusen när vi försökte hitta rätt buss tillbaka till hotellet.

På söndagen hade jag o Albin en softdag i Malmö, gick lite i affärer, kollade på bio, och vilade upp oss. Måndag handlade vi sista till Sweden Rock, sen tog vi bilen dit. Slog upp tältet och så var det bara att knäppa upp första ölen !

Vi låg någon dag före här, var ganska ensamma på campingen till tisdag kväll började det komma ordentligt med folk. Sen tog det aldrig slut ! Henrik och Linn kom med sin husvagn på tisdag kväll, men då var jag o Albin så slitna så vi gick o la oss. Sen Var det full rulle ungefär resten utav veckan. Vi har sett band som Sabaton, Edguy, Deals Death, Graveyard, Sebastian Bach, Adrenaline Mob, Motörhead, Twisted Sister, Hell, Symphony X, Lynyrd Skynyrd och Mötley Crue m.m ! Vi stötte också ihop med Jocke i Sabaton och killarna i H.E.A.T så fick Albin och Henrik skivor signerade av killarna i Hell.

Det sjuka med den här spelningen var !! --> Adrenaline Mob är ett helt nytt band bildat utav ett ihop plock grymma musiker från andra band. Jag kände främst igen Mike Portnoy, trummisen från Dream Theater. Tycker han är världens grymmaste trummis ! Vi stod längst fram, under deras spelning såg jag i ögonvrån hur någon till höger om bandet uppe på scen vinkade, så tittade jag dit. Såg ut som någon från deras crew pekade på mig.. Så peka jag också som om "är det mig du menar?" Då nicka han !! Så såg de ut som han fråga om jag ville komma upp på scen, jag tänkte hur fan då ? Det är ju ett staket och typ två meter upp. Men lätt, så jag nicka. Så pekade han att jag skulle gå till sidan sen när allt va slut så skulle jag få komma bak. Asgrymt !!! :D
När spelningen va slut berätta jag för Albin och Henrik som jag stod med, de hade också sett o ville med bak såklart. Vi stod o vänta en stund, det började regna. Så gick vi fram mot scenen igen, då kom han ut. Han pekade på Albin o Henrik om dom var med mig så sa han åt vakten att släppa in oss tre ! Vi gick bak och tog i hand med honom. Rob Star hette han. Han sa att vi skulle få träffa banden inom några minuter. Det kändes helt overkligt ! Så snacka vi lite med någon man med Hells Angels väst och sin son med sig. De skulle också träffa bandet. Så kom Rob star tillbaka och sa att de var och signerade. Ni är mina gäster, häng här bara. Sen fick HA snubben gå iväg o träffa dom. Var borta en stund. Rob kom tillbaka och sa att vi kunde hänga kvar och kolla nästa band backstage - Michael Schenker's temple of rock. Hälsa lite på dom snubbarna hehe. Kollade hela spelningen. Så kom Axl Rudi Pell och ställde sig bredvid oss och lyssna.
Men så sa Rob att han skulle på gitarr klinik med gitarristen i Adrenaline mob, kunde dröja en timme till..
Vi kollade hur de rodda av och började rodda på till nästa. Hittade Motörheads trumset och Lemmys case backstage, lite coolt. Men klockan tickade iväg. Vi skulle se fler band hade vi tänkt och ingen lunch hade vi ätit heller. Så ville vi ju festa lite också.. Runt halv sex gav vi upp. Genomfrusna och besvikna traskade vi tillbaka till campingen.. Astråkigt.. :/

Vi lyssnade inte färdigt på Mötley Crue, hade packat ihop tältet under dagen så vi tog bilen hem runt ett på natten. Käkade frukost på vägen och tillbaka i Arboga någon gång vid 7-8 på morgonen i söndags. Idag känner jag mig ganska förkyld av alla kalla nätter i tältet. Men helhelts upplevelsen var grym ! Är asnöjd med vårat lilla äventyr ! Nu Ska jag fräscha till mig och jobba vidare.
Senaste tatueringsbilderna kommer sen någon gång. Ska föra över dom också bara..